Nädalavahetusel jätkati Spiriti ettevalmistamist Marsi pinnale sõitmiseks.
Vabastati ja lukustati tööasendisse tema rattad, mis olid lennul Marsile
ruumi kokkuhoiuks surutud vastu maanduri korpust. Selle tulemusena omandas
Spirit oma täiskõrguse, mille puhul jäävad kaamerad umbes pooleteise
meetri kõrgusel pinnast. Kuna praegu seisab Spirit endiselt 40 cm kõrgusel
maandumisplatvormil, siis on tema kogukõrgus vastavalt veelgi suurem.
Lisaks ratastele vabastati ja pandi sõiduasendisse Spiriti robotkäpp,
millel on seadmed kivimite uurimiseks.
Otsejoones mahasõitu segab maandumise pehmendamiseks kasutatud õhupalli
kest, mida vaatamata katsetele ei ole õnnestunud eest ära sikutada.
(Õigupoolest peaks Spirit küll õhupalli kestast napilt mööda mahtuma, kuid
riskida ei taheta, sest halvemal juhul võib saada vigastada vasakpoolne
päikesepatarei paneel).
Selleks, et tema ette jääks teine kaldtee, tuleb
Spiritit pöörata 120 kraadi päripäeva. Kuna kõik Spiriti rattad on
isesesvalt pööratavad, siis saab selle operatsiooni koha pealt liikumata
ära teha. Enne tuleb veel läbi lõigata (seda tehakse, lõhates viimane
rohkem kui 120-st püropadrunist, mida Spiriti maandumise järel tema tööks
ettevalmistamiseks kasutada on tulnud) viimane teda alusega ühendav juhe
ja liigutatakse Spiritit 20 cm tahapoole.
Pööramine tehakse ohutuse
tagamiseks kolmes jupis, iga kord kaamerate abil tulemust kontrollides.
Mahasõit lükati päeva võrra edasi ja toimub neljapäeval. Vahepealsel ajal
saab koguda teaduslikku informatsiooni ning jätkata panoraamfoto
edastamist, maapealne meeskond saab aga nö liivakastis Spiriti mudeliga
kõik vajalikud operasioonid läbi proovida.
Lennujuhid hoiatavad, et vajadusel võidakse mahasõitu veelgi edasi lükata,
midagi hurraaga tegema ei hakata.
|