Brit põrnitseb arvutiekraani. Side Sealsusega on ootamatult
katkenud. Britil hakkab kõhe, miski sunnib teda selja taha
vaatama, kuigi teab, et on üksi. Täna astus Mängu uus
liige. Üsna arglik ja kohmetu, esmakordne Tulija. Brit tegeles
peaaegu kogu aja temaga, selgitas Reegleid ning Seadusi. Natuke imestama
pani Britti küll see, kui kiiresti Tulija kõike haaras, kuid
pikemalt pead murdma ta selle üle ei hakanud. Tulija oli just
otsustanud omal käel Linnalabürinti avastama minna ning Britist
eemalduda, kui viimane taas Viirastust ühel tänavanurgal
nägi. Tulija oli esimesse kõrvaltänavasse
pöördnud ja tema Viirastuse suunas liikuma hakanud, kui Side
katkes. Brit oli natuke ärritunud, sest talle oli tundunud, et just
täna õnnestub tal Viirastuse mõistatus lahendada ja
seega Mäng enda kasuks pöörata, võib-olla isegi
võita. Ohates lahkub ta ekraani juurest. Ebameeldiv tunne, et teda
jälgitakse, ei kao, kuid Brit arvab teadvat, et niisuguseid asju
juhtub, kui liiga kaua Mängus viibida. Kiisu oli teda kord
hoiatanud. Ta hakkab hoopis selle üle pead murdma, millal ta Helenit
viimati kohtas ning avastab imestusega, et sellest on hea tükk aega
möödas. Mõningase kõhklusega tõmbab Brit
jaki selga ning läheb välja. Koridoriuks räntsatab kinni
kõrvulukustava pauguga.
*
Heleni toas põleb tuli. Brit seisab tänava vastaspoolel ning
vaatleb sinakat valgust. Selles on midagi ebamugavat. Brit hakkab iseenda
üle naerma. Igal pool näeb ta ka tonte. Kiisul on õigus,
ma mängin liiga palju, mõtleb ta, astub üle tänava
ning vajutab uksekella. Ta peab liiga kaua ootama, vähemalt nii
tundub talle. Viimaks tuleb Helen avama. Ta nägu on kahvatu ning
silmad läigivad veidralt.
«Kas midagi on juhtunud?» pärib Brit.
«Ah... ei... ei midagi erilist,» lausub Helen mitte eriti
veenvalt ning astub Briti eest tuppa, kus on ainult üks ese --
arvuti. «Lihtsalt... Side katkes just hetkel, kui olin oma Teisikut
tabamas...»
«Ja see viis sind endast nii välja? Mul juhtus sama lugu,»
imestab Brit kergelt.
«Ei, mitte see. Just sel hetkel, kui ekraan mustaks läks,
tundus mulle, et...»
«Mida? Mis sulle tundus?» muutub Briti hääl
ärevaks.
«Mulle tundus, et keegi on siin, minu toas. Ma ei suutnud sellest
tundest vabaneda, aga siis tulid õnneks sina!»
«Sul läks kuidagi kaua aega ukse avamisega,» nendib Brit.
Helen kõhkleb: «...Mulle tundus... et nägin sinu asemel
Teisikut... Saan aru küll, et olen rumal, aga ma tõesti
kartsin.»
Brit haarab Heleni oma käte vahele: «Kallis!...» Helen
hakkab vaikselt nuuksuma: «Ma tahan sellest kõigest
välja pääseda, aga nagu mingi võim veab mind
jällegi Mängu juurde. Mul on mingi eelaimus, et see ei
lõpe hästi.»
«See on ju ainult mäng, kullake,» lohutab Brit,
jättes enda teada omaenda sarnased mõtted.
«Oled sa Carinat näinud?» pärib Helen ootamatult.
«Ei, miks sa küsid?» küsib jahmunult Brit omakorda.
«Ta ähvardas sind maha lüüa, kui kätte
saab.»
Brit hakkab täiest kõrist naerma. Carina õblukest kuju
meenutades tegi selline ettekujutus talle veel rohkem nalja. Carina
polnud võimeline kärbestki maha lööma. Ainus asi,
kus teda raske ületada oli, oli arvutiasjandus. Carina oli talle
kord näidanud, kuidas suurtesse Mängudesse sisse häkkida
ning seal ühtteist muuta nii, et tulemus polnud sugugi see, mida
algsed Mängude loojad ette olid planeerinud. Carina näitas,
kuidas ta kord ühe Mängu nii sassi ajas, et see viimaks ise oma
keskkonna ära lammutas. Ei, Carina ei suudaks tema, Briti,
väikest sõrmegi painutada.
«Sa naerad? Aga mina kardan...» ütleb Helen masendunult.
«See pole lihtsalt võimalik,» ütleb Brit
rahustavalt naeratades, püüdes sõbratari julgustada.
«Carina puhul pole miski võimatu,» lausub Helen
kummalise tooniga, vabastab end Briti käte vahelt ning läheb
kööki. Teed keetma, nagu Brit sealt kostvate helide järgi
aru saab.
Brit istub maha ja vaatab tühjas toas ringi. Miski ei anna talle
rahu, midagi tema eelnevas mõttekäigus tundub talle
kohutavalt oluline olevat, aga see miski libiseb kogu aeg eest. Ta
lööb käega ja ootab Helenit.
*
...teispool ristmikku näeb Brit Viirastust. Brit haarab
«vaimuelimineerija» järele, kuid jäab hiljaks -- kuju
libiseb peaaegu nähtamatusse prakku seinas. Brit hävitab kiire
liigutusega paar torki -- värdjalikku robotolendit -- ning liigub
edasi. Ta silmitseb seina. Sel on ainult vaevumärgatav hall triip,
mis ei reageeri ühelegi võttele, mida Brit kasutada oskab.
Pisut nõutult silmitseb Brit tühja seina. Linna majad on
kirjud, tänavad mustad või tumepunased, kaetud Kiirte
imepeente võrguga. Aga see sein siin on värvitu valge, mitte
midagi, ainult see joon. Brit vaatab ringi. Talle meenub, et kaks tapetud
torki olid viimase viie minuti jooksul ainsad, kes teda rünnanud
olid. Tavaliselt ei saanud ta peatuda hetkekski, ilma et teda
ümbritsenuks torkid, leevid või
«kännuämblikud». Nüüd aga seisab Brit
üksi vaikuses, millesse tungib aegajalt Kiirte tasane võbin.
Brit vaatab enda asetust Linnas. Sein (ja ka tema) asus kauges sopis, kus
polnud peale tänavate ja majade midagi. Ei mingeid eluvorme.
Jälle haarab Briti ebamugav tunne, et midagi on muutunud või
muutumas. See tunne on teda saatnud sageli selles Mängus, kus
lõppeesmärgiks on tabada Viirastus, see võita ning
selle südames asuv rubiin paigutada Mõistatuse viimasesse
tippu. Lahendus pidi olema Ülim Tõde.
Brit kõhkleb, libistab pilgu ikka ja jälle üle halli
joone seinal. Korraga on ta kindel, et see ongi Värav, Viirastusel
polnud enam kuhugi minna. Brit on teda läbi kogu Linna taga ajanud.
See on Viirastuse viimane peidupaik. Brit tõmbab vasaku kinda
käest, rikkudes Reeglit mitte midagi paljakäsi puudutada. Ta
sirutab käe, virtuaalse käe ettevaatlikult välja. Nagu
päris tunduvad sõrmed, mis puudutavad seina. See on
külm. Brit üllatub reaalsest aistingust, jätkates joone
kompimist. Umbes joone keskel silmade kõrgusel tajub ta
sõrmede all kumerust. Brit surub mügarat kergelt, siis
tugevamini. Seni nähtamatu uks annab järele...
Brit pöördub, tema selja taga seisab Tulija.
«Mis sina siin teed?» jahmub Brit. «See on minu Mäng,
sina pole siia veel jõudnud!»
«Ega ma ise ka tea, kuidas siia sattusin,» pomiseb Tulija
kohmetult. «Anna andeks, ma lähen juba.» Brit vaatab talle
järele, kuni ta kiirterägastikku haihtub.
Brit astub uksest sisse. Tema ees avaneb tühi ruum, mille keskel
kõrgub hiiglaslik arvutiekraan. Sellel näeb ta Tulijat
kohmakalt Hävinud Linnaosa varemetel koperdamas. «Sinna poleks
ta pidanud minema,» vilksatab Britil läbi pea, vaadates enda
ees ruumi teises seinas seisvat Viirastust. Sõrme
päästikul hoides astub Brit lähemale. Viirastus muutub
üha selgemaks, üha tuttavlikumaks... Terav klirin sunnib Briti
hetkeks pead pöörama. Ahhaa, Tulija jõudis akna
purustamiseni. Järgnes metalli kriiksatus vastu klaasi. «Nagu
nuga...» mõtleb Brit ja vaatab uuesti Viirastust. Ta ei usu
oma silmi... «Nuga!» saavutab sõna tema teadvuses uuesti
tähelepanu... Brit tormab välja uksest seinas, Linnast,
Mängust, korterist, tihedas vihmasajus jookseb ta, tagant
kannustamas hirm hiljaks jääda. Ta jookseb trepist üles,
püüab ust avada, see on lukus, lööb selle jalaga
sisse ning tormab korterisse.
«Helen!» hüüab ta. Läbi klaasukse näeb ta
heitlevaid varje. Enne kui ta edasi astuda jõuab, lendab üks
varjudest vastu ust, purustab selle ning vajub kokku. Tumesinisel
põrandal tekib kiiresti tumepunane loik. Carina kõri on
läbi lõiganud üks eriti suur kild. Suur nuga pudeneb ta
sõrmede vahelt. Metall kriiksatab vastu klaasi. Päästa
pole enam midagi. Tumepruunid avali silmad ei näe enam midagi.
Helen seisab surnukahvatuna. «Brit...» püüab ta
midagi öelda. Brit võtab ta oma käte vahele. Kaks naist
hoiavad vaikides teineteist oma embuses. Mäng oli lõppenud,
Elu võis jätkuda.
*
Carina lükkab heledad salgud silmadelt eemale ja vaatab midagi
pingsalt laptopi kuvaril. Laptop on ühendatud kahe tavalise PC-ga.
Mõlema ekraanil väreleb peaaegu sarnane pilt --
Rubiinimäng Linnas. Vasakpoolsel jookseb ja võitleb elu eest
kuju, kelle ta Mängu programmeerides on nimetanud Teisikuks. Teisik
näeb seda, mida Carina tahab, et ta näeks. Parempoolsel
ekraanil võitleb oma võitlust Viirastus. Carina silmitseb
seda pikajuukselist kujukest, surub siis hambad huulde ja muudab
tänava pikemaks, kiirendades seega Viirastuse edasijõudmist.
Tema kannatus on katkemas ja ta tahab, et kõik juba
möödas oleks. «Ma ei saa teisiti, kallis,» surub
Carina läbi hammaste. «Miks sa mu maha jätsid? Sina sunnid
mind seda tegema. Mina ei saa ilma sinuta elada ja ka sina ei ela ilma
minuta!»
Klahvivajutus klahvivajutuse järel valmistavad ette Viimast
Lahingut. Teisik ja Viirastus peavad kohtuma Templis. Teisik peab kindad
ära võtma ja Viirastuse käe haarama. Üksteise
äratundmine, teadvustamine reaalses teadvuses vallandab reaalsete
tunnete seeria, milles tekkivad Viha ja Süüdistamine viivad
üksteise hävitamiseni Mängus ja mõlemal pool
läbielatavate emotsioonide kaudu ka Elus.
Carina teab, et rikub Kõrgemaid Mängu ja Elu Seadusi, mis
keelavad Mängu ja Elu kokkuviimise. Ent iga liigutus, mida ta
Mängus tegi, on suunatud Vihkamisest ja Armastusest üheaegselt.
Ta ei nuta enam, üha kasvav julmus on kalgistanud ta näojooned
ning tunded. Üksisilmi jälgib ta ekraane. Teisik ja Viirastus
lähenevad Templile.
«Nüüd on teil tegemist, kallikesed,» irvitab Carina,
«minul on aeg minna!» Ekraanil toimuv naelutab ta paigale.
Teisik on võtnud kinda käest juba enne Templisse sisenemist!
*
Heleni õrnad põsed on erutusest punased. Teisik seisab tema
vastas ja Helenil on kõhe tunne, et nüüd kohe juhtub
midagi koledat. Ka tema jälgib Tulija sekeldamist ekraanil. Korraga
käib tema selja taga uks. Helen vaatab tagasi. Carina hoiab
sõrmede vahel tema korterivõtit. «Selle, kullake, sa
unustasid, kui minu juurest plehku panid,» muigab ta õelalt
ja läheneb Helenile. Viimane tõuseb püsti ning
püüab eemale hoida. Carina tumedad silmad on verest punased.
Kätte ilmub nuga. Helen arvab, et langeb kohe minestusse -- iial
polnud ta uskunud, et Carina midagi sellist teha võib.
Vestlus ei aita, Carina ei kuula teda ning asub ründama. Helen pole
tugev, kuid mingil moel õnnestub tal hoope siiski vältida.
Võttes kokku viimase energiavaru lükkab Helen Carinat
kõigest jõust. Too kaotab tasakaalu ning prantsatab vastu
klaasist ust. Üks suur kild lõikub kukkuja kõrisse.
|